DOMENIUL PROIECTULUI:

Educaţie pentru protecţia civilă, apărarea împotriva incendiilor și acordarea primului ajutor medical de bază

ARGUMENT:

Trăim într-o societate cu un puls tot mai alert în care copiii interacţionează firesc cu un flux de informaţii din ce în ce mai intens. În această avalanşă de evenimente, părinţii şi profesorii nu trebuie să piardă din vedere faptul că şi educaţia din sfera situațiilor de urgență este o parte esenţială din informaţiile necesare unui copil.

Pornind de la considerentul că educaţia unui copil nu se limitează doar la a-l învăţa să vorbească, să deseneze, să cânte, să se joace, să scrie, să citească şi să calculeze, ci şi la învăţarea felului în care trebuie să se comporte în situaţii de urgenţă, am ales acest proiect educaţional care să pună bazele unui comportament adecvat.

Proiectul are scopul de a contribui la educarea copiilor şi în acelaşi timp a comunităţii, utilizând modalităţi interactive privind managementul riscului. Prin acest proiect, dorim să promovăm educarea privind apărarea împotriva incendiilor, precum şi modul de prevenire şi comportare în situaţii de urgenţă, atât în familie, cât şi la şcoală. De asemenea, prin intermediul acestui proiect, ne propunem schimbarea unor comportamente şi atitudini de tip preventiv în situaţii de risc, atât în rândul cadrelor didactice, cât şi a elevilor.

SCOP:

▪ Formarea unei atitudini responsabile faţǎ de protejarea vieţii proprii şi a semenilor săi şi a unui comportament preventiv în situaţii de risc;

▪ Educarea şi informarea copiilor cu privire la tipurile de risc generatoare de situaţii de urgenţă;

▪ Cunoaşterea măsurilor de prevenire a situaţiilor de urgenţă;

▪ Dezvoltarea capacităţii de răspuns, autosusţinere şi prim ajutor medical de bază;

▪ Formarea unui comportament adecvat în cazul producerii situaţiilor de urgenţă, atât în cazul copiilor, cât şi al cadrelor didactice.

OBIECTIVE:

▪ Cunoaşterea principalelor tipuri de riscuri, a formelor de manifestare a acestora, precum şi a terminologiei specifice;

▪ Formarea şi perfecţionarea unor atitudini şi comportamente responsabile în situaţii de urgenţă;

▪ Dezvoltarea capacităţii de a folosi cunoştinţele dobândite, din domeniul situaţiilor de urgenţă, pentru reglarea şi influenţarea comportamentului propriu şi de grup, dezvoltarea spiritului de solidaritate;

GRUP ŢINTĂ:

▪ Elevii unităților de învăţământ partenere, implicate în proiect;

▪ Cadrele didactice/personalul auxiliar implicate în proiect;

BENEFICIARII PROIECTULUI:

▪ direcţi: elevii participanţi la proiect, personalul didactic, personalul auxiliar;

▪ indirecţi: părinţi, comunitate locală.

GENESIS COLLEGE BUCUREȘTI
12-23.03.2024

GRADINIȚA NR.225 BUCUREȘTI 05.04.2024

GRĂDINIȚA COLEGIULUI GERMAN GOETHE BUCUREȘTI 13.02.2024

LICEUL TEORETIC ALEXANDRU ROSETTI VIDRA ILFOV 25.04.2024

LICEUL TEORETIC SFINȚII TREI IERARHI BUCUREȘTI 11 14.12.2023

ȘCOALA PRIMARĂ APOLLO KIDS POPEȘTI LEORDENI ILFOV 22.04.2024

ȘCOALA PRIMARĂ NR.1 VIDRA ILFOV 26.04.2024

ȘCOALA PRIMARĂ NR.2  BERCENI ILFOV 23-24.04.2024